DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO www.dpsketrzyn.pl

Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie, ul. Wileńska 16, 11-400 Kętrzyn – zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.dpsketrzyn.pl

Data publikacji strony internetowej: 15.02.2020

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 05.12.2020

Status Pod Względem Dostępności*:*

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików nie jest dostępna cyfrowo;

  • część odnośników może nie być wyróżniona.

*Wyłączenia:*

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności;

Dokłada się wszelkich starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzone bariery na stronie internetowej www.dpsketrzyn.pl .

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test-European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, ze strona www.dpsketrzyn.pl spełnia wymagania w 87.63%.

*Informacje zwrotne i dane kontaktowe:*

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z osobą kontaktową, którą jest koordynator ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Kętrzynie i powiatowych jednostkach organizacyjnych.

Kontakt: Starostwo Powiatowe w Kętrzynie

Plac Grunwaldzki 1, 11-400 Kętrzyn

tel. +48 89 751 17 57

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie którego elementu strony internetowej dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie z informacją o terminie realizacji, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

*STATUS DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ:*

W skład placówki wchodzą dwa budynki: budynek mieszkalny dla pensjonariuszy i budynek administracyjny.

Do budynku mieszkalnego prowadzi siedem wejść: pierwsze wejście główne od strony ulicy Wileńskiej 16, drugie wejście z prawej strony budynku , trzecie również z prawej strony budynku, czwarte i piąte wejście na tyłach budynku od strony ogrodu, szóste wejście boczne dla pracowników znajdujące się po prawej stronie budynku( poprzez klatkę schodową), siódme wejście dla pracowników znajdujące się z lewej strony budynku zlokalizowane na parterze.

Od strony ulicy Wileńskiej (wejście główne) barierą dla osób z niepełnosprawnością ruchową ( na wózkach) są schody. Brak przy tym wejściu podjazdu. Drzwi wejściowe nie są rozsuwane. Jest dostęp do dzwonka przyzywowego.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące ani informacji o dostępnym wejściu dostosowanym dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.

Dla osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone są i dostępne dwa wejścia do budynku ze strony prawej. W jednym znajduje się podjazd przeznaczony dla osób poruszających się na wózkach. W pobliżu tego wejścia jest drugie, z którego wchodzi się bezpośrednio do windy. Umożliwia ona przemieszczanie się między piętrami użytkowymi. Wjazd do windy jest na parterze bezpośrednio z placu przy budynku mieszkalnym. W każdej części budynku, na każdym piętrze użytkowym znajdują się toalety przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Na tyłach budynku mieszkalnego są dwa wejścia, jedno ma barierę architektoniczną dla osób poruszających się na wózkach- schody. Do drugiego wejścia prowadzi podjazd dla osób niepełnosprawnych. Przed wjazdem do korytarza głównego z tego wejścia znajdują się schody. Na wyposażeniu jest również schodołaz umożliwiający pokonanie tej bariery.

Do budynku biurowego jest jedno wejście z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W tym budynku nie ma dostępu do toalet przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Brak jest windy.

Na parkingu przed głównym wejściem, jak również na terenie placówki brak jest miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku mieszkalnego jaki i biurowego i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

*DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO – INFORMACYJNA*

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. (przesyła dźwięk bezpośrednio do aparatu słuchowego osoby słabosłyszącej).

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (osoby głuche i głuchonieme) mogą:

  1. komunikować się z Domem Pomocy Społecznej w Kętrzynie za pomocą:

  • poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 89 752 27 90;

  • faksu – numer 89 752 42 55.

UWAGA!

W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Powiatowym Ośrodku Wspierania i Rozwoju Edukacji w Kętrzynie nie musi być wcześniej uzgadniana.

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.


Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dom Pomocy Społecznej
    z siedzibą w Kętrzynie przy ul. Wileńskiej 16.
  2. Inspektorem Ochrony Danych w DPS Kętrzyn jest Pani Monika Zygmunt- Jakuć – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Administrator danych osobowych – Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie – przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
    • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Domu Pomocy Społecznej;
    • realizacji umów zawartych z kontrahentami Domu Pomocy Społecznej;
    • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
    • organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Dom Pomocy Społecznej.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
    • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
    • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    • prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
    • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
      • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
  1. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  2. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Domu Pomocy Społecznej Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
  3. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  5. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

Klauzula informacyjna w związku z korzystaniem z wtyczki „Lubię to” na Facebooku

Stosownie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE (dalej „RODO”) informujemy w jaki sposób przetwarzać będziemy Państwa dane osobowe udostępnione w trakcie korzystania z profilu DPS w Kętrzynie w serwisie Facebook (dalej „fanpage”):
I. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie z siedzibą w Kętrzynie, ul. Wileńska 16 W sprawach związanych z przetwarzaniem danych można kontaktować się listownie na adres: Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie, ul. Wileńska 16 lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub z wyznaczonym u Administratora Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
II Kategorie osób, których dane są przetwarzane
Administrator przetwarza dane osobowe osób, które:
- dokonały subskrypcji fanpage'a poprzez kliknięcie ikony „Lubię to”, „Obserwuj” lub „Udostępnij”;
- opublikowały swój komentarz pod którymkolwiek z postów zamieszczonych na naszym fanpage’u.
III Cele i podstawy przetwarzania
Przetwarzamy dane osobowe osób określonych w pkt I w następujących celach:
- w celu prowadzenia fanpage'a pod nazwą Dom Pomocy Społecznej w Kętrzynie na portalu społecznościowym Facebook, na warunkach oraz na zasadach określonych przez Facebook Inc. i informowania za jego pomocą o naszej aktywności, promowaniu różnych usług i wydarzeń, promowaniu naszej firmy i oferowanych usług, budowaniu i utrzymaniu społeczności z nami związanej oraz w celu komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności serwisu Facebook (komentarze, wiadomości) co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f. RODO;
- w celach analitycznych dotyczących analiz funkcjonowania, popularności, sposobu korzystania z fanpage'a, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem;
- skorzystanie z subskrypcji fanpage'a jest dobrowolne i odbywa się za zgodą osoby, której dane dotyczą.
IV Kategorie przetwarzanych danych osobowych:
Administrator będzie przetwarzał następujące dane:
- podstawowe dane identyfikacyjne (Imię i Nazwisko) w zakresie opublikowanym przez Państwa na Państwa własnym profilu na portalu społecznościowym Facebook;
- adres IP i identyfikator przeglądarki użytkownika;
- dane opublikowane przez Państwa na profilu Facebook;
- anonimowe dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających fanpage'a dostępne za pomocą funkcji „Facebook Insights" udostępnionej przez Facebooka stosownie do niepodlegających zmianie warunków korzystania z serwisu Facebook, gromadzone dzięki plikom szpiegującym (zwanym „plikami cookies"), z których każdy zawiera niepowtarzalny kod użytkownika, który można powiązać z danymi połączenia użytkowników zarejestrowanych na Facebooku, a który zostaje pobrany i przetworzony w chwili otwarcia fanpage'a.
V Odbiorcy danych
Administrator danych osobowych udostępnia dane osobowe:
a) organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b) właścicielowi portalu społecznościowego Facebook na niepodlegających zmianie zasadach dotyczących danych określonych przez Facebook dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy
VI Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Administrator danych nie przekazuje danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook z zastosowaniem stosowanych przez Facebook klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską i decyzji Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów zgodnie z zasadami określonymi przez Facebook pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy
VII Okres przechowywania danych
Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania. W związku z czym:
- dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
- dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających fanpage'a dostępne za pomocą funkcji „Facebook Insights" będą przetwarzane przez czas dostępności tych danych w serwisie Facebook wynoszący 2 lata.
VIII Państwa prawa:
Każdy użytkownik ma prawo do dostępu do treści swoich danych a także żądania sprostowania tych danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; https://www.uodo.gov.pl/pl/p/ kontakt tel. (22) 531 03 00
Jeśli potrzebują Państwo sprawdzić, zmienić, zaktualizować lub usunąć swoje dane z FB powinni zalogować się na swoim profilu i postępować zgodnie z instrukcją FB.
IX. Informacje o źródle danych
Państwa dane uzyskujemy od firmy Facebook oraz z Państwa publicznego profilu i wpisów na fanpage'u na platformie internetowej Facebook.
X. Pozostałe informacje
Dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji w oparciu o profilowanie.
Przetwarzanie pozyskanych od Państwa danych przez Administratora opierać się będzie na zasadzie dobrowolności ich podania.

 

Klauzula informacyjna dla rodzin i bliskich mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Kętrzynie

Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia  2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO informuję, iż:

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej z siedzibą przy
    Wileńskiej 16 w Kętrzynie (11-400).
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przekazując korespondencję na adres wskazany w pkt. 1.
  3. Państwa dane osobowe zostały pozyskane od mieszkańca zawarte w dokumentacji mieszkańca, w celu zapewnienia kontaktu w sprawach związanych z życiem i zdrowiem mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Kętrzynie na podstawie obowiązujących przepisów prawa:
  4. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na placówce w tym zapewnienie właściwej opieki dla osób przewlekle somatycznie chorych oraz w podeszłym wieku;
  5. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. przetwarzanie pozostaje w związku z realizacją przez DPS zadań w interesie publicznym takich jak umożliwienie mieszkańcom zarówno pobytu stałego, jak i czasowego – zapewniając całodobową opiekę oraz zaspakaja niezbędne potrzeby bytowe, społeczne i religijne w formach i zakresie wynikającym z indywidualnych potrzeb;
  6. 9 ust. 2 lit. h RODO w celu świadczenia opieki pielęgniarskiej i profilaktyki zdrowia.
  7. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. na podstawie zgody udzielonej w celach określonych każdorazowo w przekazywanych formularzach zgody, w tym w celu promowania działalności placówki oraz osiągnięć i umiejętności mieszkańców, a także w celu zapewnienia udziału w zajęciach dodatkowych;
  8. Odbiorcami danych osobowych będą tylko i wyłącznie upoważnieni pracownicy DPS, podmioty którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa, a także te, którym dane zostaną powierzone do zrealizowania celów przetwarzania.
  9. Dane osobowe rodzin i bliskich mieszkańców przechowywane będą nie dłużej niż do końca okresu przebywania mieszkańca w DPS oraz przez okres dłuższy wynikający z odrębnych przepisów prawa.
  10. Mają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przy uwzględnieniu przepisów szczegółowych.
  11. Mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, iż przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy dot. ochrony danych osobowych.
  12. Informujemy, że gromadzone dane osobowe nie są profilowane, przekazywane ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.

Warunki przyjęcia do DPS


Do domu pomocy społecznej kieruje się na podstawie pisemnego wniosku osoby ubiegającej się o skierowanie do domu pomocy społecznej (lub jej opiekuna prawnego), złożonego do Ośrodka Pomocy Społecznej właściwego ze względu na jej miejsce stałego zamieszkania, lub ostatniego miejsca zameldowania.
W Ośrodku Pomocy Społecznej pracownik socjalny z danego rejonu udziela wszelkich informacji dotyczących przyjęcia osoby do domu pomocy społecznej i kompletuje potrzebne dokumenty.
Decyzję o skierowaniu i decyzję ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwy dla tej osoby w dniu jej kierowania do  dps. Decyzję o umieszczeniu w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy prowadzącej dom pomocy społecznej.
W przypadku braku wolnych miejsc, powiadamia się osobę  o wpisaniu na listę oczekujących oraz o przewidywanym terminie oczekiwania na umieszczenie w dps.
Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego  kosztu utrzymania.
Do wnoszenia opłaty zobowiązani są w kolejności:

  1. mieszkaniec domu, a w przypadku osób małoletnich przedstawiciel ustawowy z dochodów dziecka ( nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu ),
  2. małżonek,
  3. zstępni tj. potomkowie danej osoby ( dzieci, wnuki, prawnuki ) przed  wstępnymi tj.  osoby od których się wywodzi ( rodzice, dziadkowie, pradziadkowie ),
  4. gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej.

pobieram dokumentację

załączniki

Dom Pomocy Społecznej
ul. Wileńska 16
11-400 Kętrzyn
Województwo Warmińsko-Mazurskie

Tel:  89 752 27 90
Fax: 89 752 42 55

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona: www.dpsketrzyn.pl

NIP  742-10-33-696
REGON  000293752



Dyrektor
mgr inż. Marta Żelazna
Tel:     89 752 27 90  wew. 23
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Administracyjno - Gospodarczy
•    Kierownik Izabela Depta
Tel:     89 752 27 90  wew. 21
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

•    Sekretariat/ Dietetyk 
Tel:     89 752 27 90  wew. 20
Fax:    89 752 42 55
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Dział Finansowy
•    Główna Księgowa: mgr Halina Redutko
Tel:     89 752 27 90  wew. 27
           89 752 20 33
E-mail:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
•    Księgowość / Kadry
Tel:     89 752 27 90  wew. 24


Dział Medyczno- Opiekuńczo- Terapeutyczny
•    Kierownik mgr Dorota Litwinowicz
Tel:     89 752 27 90  wew. 34
           89 752 42 40  wew. 34
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

•    Pielęgniarka dyżurna
Tel:     89 752 27 90  wew. 25
           89 752 42 40
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

•    Pracownik socjalny
Tel:     89 752 27 90  wew. 20

 

Raport o stanie dostępności podmiotu publicznego
           

DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W KĘTRZYNIE